Salam semua, pada mulanya, saya seakan tidak percaya dengan berita mengejut seperti ini berlaku manakan tidaknya melihat kelincahan faizal yusuf berlakon seperti orang yang sihat sahaja tetapi ajal maut sudah ketentuan-Nya. kita harus menerimanya dengan redha.

Al-fatihah kepada arwah faizal yusuf dan takziah kepada keluarga arwah atas pemergiannya
akibat serangan sakit jantung di Hospital Pusrawi Kuala Lumpur pagi ini. tidak sangka dalam usia yang agak muda ini arwah pergi meninggalkan kita. Kita tidak dapat menduga serangan penyakit jantung bila akan berlaku.

http://www.sinemamalaysia.com.my/image.php?id=3631

http://4.bp.blogspot.com/_wGCq5-udNl8/SqkWX7XBOeI/AAAAAAAAEyo/Tc3vJDR8hT8/s400/siti+dan+faizal.jpg

Arwah sangat serasi dengan lakonan watak jahat. Bagi saya, setiap lakonannya begitu berkesan, teringat telatah lakonaannya dalam beberapa darama seperti adamaya, dan drama terkini arwah turut sama berlakon dalam Tiramisu.

Alfatihah buat Arwah, moga rohnya di cucuri rahmat dan berada dalam golongan orang-orang yang beriman…amin

Inilah fesyen bertudung zaman sekarang yang anda banggakan/orang sekeliling anda banggakan!!!Moga selepas anda membacanya,bakal mengukuhkan jiwa anda supaya bertudung seperti Al-Quran dan Hadis Rasulullah s.a.w perkatakan BUKANNYA semata-mata berfokuskan kepada fesyen dan ingin menunjukkan bentuk tubuh anda kepada KHALAYAK RAMAI...Kepada sesiapa yang masih ingkar perintah ALLAH S.W.T dan tidak mengenakan pakaian yang menutup aurat dan bentuk tubuh anda 100%,mulakanlah langkah pertama anda KERANA sesungguhnya manusia pada hari ini lebih teruk berbanding apa yang berlaku pada zaman Jahiliyah dahulu...

(contoh ringkas:wanita di zaman Jahiliyah dulu,perempuan sudah tiada maruah dan menayangkan bentuk badan kepada semua LELAKI SEMATA-MATA INGIN MENARIK PERHATIAN....Benarkan,zaman Jahiliyah kembali mengungkap sejarah pada zaman KITA KETIKA INI???zaman Jahiliyah dulu anak perempuan akan ditanam hidup-hidup,TETAPI KINI tak kisah anak perempuan atau anak lelaki dibuang bertempiaran......)

Isu yang saya hendak fokuskan bukannya kepada wanita yang tidak menutup auratnya(tidak memakai tudung) kerana isu tersebut kita sudah pun tahu apakah hukuman di akhirat kelak kepada manusia yang tidak menutup aurat apatah lagi sengaja mendedahkan aurat TETAPI isu yang saya hendak kaitkan disini ialah ISU PEMAKAIAN Tudung Rahib Kristian=Tudung Di Akhir Zaman=Tudung Wanita Moden.

Sejarah pemakaian tudung ini sebenarnya bermula berkurun lamanya. Pada zaman Judeo-Kristian membuktikan pemakaian tudung yang biasanya dipakai oleh rahib wanita mereka.Cuba anda perhatikan pemakaian rahib wanita? Mereka memakai tudung tetapi tidak menutup dada, tetapi tudungnya labuh ke belakang. Oleh itu apabila kedatangan Islam,setiap wanita diperintahkan Allah S.W.T untuk melabuhkan tudung kepala mereka menutupi bahagian dada. Melalui cara ini ia dapat dibezakan antara rahib wanita dan juga Wanita Islam yang terlalu istimewa pemakaian tudung. Menurut hadis yang diriwayatkan Bukhari, Aisyah radiallahuanha menceritakan kisah ketika Surah An Nur ayat 31 diturunkan di Madinah wanita mukmin Ansar dan Muhajirin terus melaksanakan perintah ini serta-merta tanpa banyak soal dengan mencari apa sahaja kain di sekeliling mereka lalu bertudung dengannya sebagai membenarkan dan membuktikan iman kepada apa yang Allah perintahkan. Tanpa mempertikai apa-apa.

Hadis nabi :"barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka" – riwayat Abu Daud.

RAMAI MASIH BELUM MENGETAHUINYA, JADI SAMPAIKANLAH KEPADA MEREKA...

Agenda Kafir Laknatullah untuk menyesatkan wanita Islam..

Adakah ini suatu kebetulan?Ini sememangnya agenda Kristian yang amat KURANG AJAR untuk menjahanamkan umat Islam..

Mungkin ramai di antara kita yang tidak mengetahuinya...sebar-sebarkanlah..

selamatkan wanita Islam..Allah..Allah..Allah,Lindungilah kami..

Wahai wanita, janganlah kamu memakai tudung yang dibutang/di pin di belakang sehingga menampakkan bentuk leher di hadapan..gayanya tak ubah seperti birawati Kristian Laknatullah... Jauhilah dari memakai sebegini...agenda kafir laknatullah itu sangat halus sehingga kita tidak sedar, ketahuilah wahai manusia sekalian...

“Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan lelaki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka meghentak kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” (An-Nur:31).

Jom kita perhatikan beberapa kesalahan pemakai tudung hari ini... Suruhan ALLAH vs Ikutan Fesyen

Menampakkan bentuk leher dan sanggul yang tinggi seperti bonggol unta
Tudung dipakai semata-mata kerana mengikut peredaran zaman atau fesyen.Bukan kerana ingin menutup aurat
Tudung terlalu singkat dan tidak menutup dada sehingga menampakkan bentuk badan
Tudung singkat dan menampakkan susuk tubuh..inilah fesyen tudung yang selalu dipakai hari ini..tudung sekadar menutup kepala dan rambut..tapi bentuk tubuh yg lainnya masih jelas kelihatan..

p/s:Pada awalnya terasa berat hati hendak menceritakan hal ini memandangkan masyarakat wanita di persekitaran kita sudah pun mengamalkan cara berpakaian tudung rahib kristian.Boleh dikatakan,ramai perempuan yang memakai seperti gambar di atas.Tetapi jika tidak bongkarkan rahsia ini,kita pula akan ditanya di akhirat nanti,adakah kita sudah menjalankan tanggungjawab kita iaitu SALING INGAT-MENGINGATI???

Namun setelah berfikir panjang,terasa memang patut kita dedahkan maklumat ini secara terbuka.

Firman Allah s.w.t,“Dan berilah peringatan serta amaran kepada kaum kerabatmu yang dekat.” (Surah asy-Syu‘ara’: 214)

Sebagai saudara sesama Islam dan prihatin kepada sahabat-sahabat dan kaum hawa(takut anda bakal menerima azab yang pedih kelak), saya terdetik di hati untuk menyebarkan isu ini yang semakin hari semakin dipandang ringan dalam masyarakat hari ini.Kita sudah dikelirukan antara fesyen dan suruhan Allah s.w.t.

Anda perlu ingat,selepas anda membaca semua ini,terpulanglah kepada anda kerana anda sudah dikurniakan akal dan boleh berfikir.Saya tidak boleh memaksa anda apatah lagi menolong anda pada hari perhitungan kelak.Ingatlah,Allah s.w.t menciptakan manusia,maka sudah tentu Allah s.w.t tahu mana yang baik untuk manusia dan mana yang buruk untuk manusia.

Anda juga harus ingat serta pandang pada sudut positif,isu pemakaian tudung ini bukan saya yang suruh,TETAPI ALLAH s.w.t yang suruh..Kehadiran saya tidak lain tidak bukan hanyalah penyampai peringatan,SALAM PERINGATAN…..

Tahukah anda?setiap molekul makanan CIPTAAN barat mengandungi sistem Dajjal?Sudahkah anda lupa apa yang saya katakan dulu melalui alam maya ini mengenai sistem dajjal yang semakin hari semakin hampir mencapai tahap KESEMPURNAANNYA?

jika anda tidak tahu,masih belum terlewat untuk anda mengetahui maklumat ini.

Rajin-rajinlah MENYELONGKAR "Older post" saya yang suatu ketika dulu telah saya tuliskan dari awal...

jangan sekadar MENYELONGKAR statement yang dituliskan sahaja,TETAPI teruskan usaha anda MENYELONGKAR segala COMMENT yang tersembunyi di bawah STATEMENT tersebut...

Sudahkah anda merantau apa yang saya post sejak dari awal saya menjejakkan jari menaip di alam maya ini???Saya juga manusia lemah macam saudara-saudari sekalian juga,boleh jadi saya lebih teruk dari saudara-saudara sekalian....Tidak mustahil Allah s.w.t sengaja mengilhamkan kepada naluri saya untuk mengirimkan nasihat-nasihat dan peringatan-peringatan kepada manusia melalui kemudahan teknologi,dengan harapan ada manusia dapat memahami dan segera membuat pembetulan....



KEPADA ANDA SEMUA YANG ADA SEBARANG SOALAN/KERAGUAN/KEMUSYKILAN/TIDAK BERPUAS HATI MENGENAI SALAM PERINGATAN INI,JEMPUTLAH COMMENT DI BAWAH INI...KERANA KAMI DI SINI MENERIMA KEHADIRAN ANDA...

Berapa ramaikah di kalangan anda menyahut salam peringatan saya sejak dari awal lagi?Berapa ramaikah di kalangan anda yang menganggap negatif terhadap salam peringatan saya ini sebagai BUKAN SATU TEGURAN TETAPI SATU SINDIRAN?Berapa banyakkah antara anda yang menyebarkan SALAM PERINGATAN saya?sungguh bergembiralah malaikat yang mencatat amalan kebaikanmu dan sedihnya malaikat tatkala mencatat amalan keburukanmu…

Jika anda menutup aurat sepenuhnya(bertudung sebegini)..,TAHNIAH SAYA UCAPKAN...Moga anda selamat di DUNIA dan di AKHIRAT...Amin...

http://4.bp.blogspot.com/_wUGapKg1wn8/TJsZ5pF8R0I/AAAAAAAAAB4/19n3s9566fE/s1600/sosilawati.jpg

SHAH ALAM, 22 SEPT- Perbuatan tidak berasas dan tidak boleh diterima. Itu reaksi Exco Kerajaan Selangor, Ronnie Liu berhubung pembunuhan sembilan ekor anjing pelbagai baka yang dipercayai digunakan bagi mengawasi kawasan Ladang Gadong milik suspek utama kes pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain.

Menurut berita yang dipaparkan di surat khabar harian, anjing-anjing ini disuntik dengan menggunakan ubat pelali berdos tinggi yang membawa maut di ladang ternakan di Sungai Gadong.

Operasi menyuntik ubat pelali tersebut disertai pegawai polis, pegawai-pegawai serta pasukan penangkap anjing Majlis Daerah Kuala Langat.

Menurut Ronnie Liu, beliau rasa terkejut dan hampa apabila mendapat tahu berita yang menyayat hati ini.

“Pandangan saya, anjing-anjing tersebut sepatutnya ditangkap, diberikan ubat pelali dos rendah (tranquiliser) dan seterusnya dihantar ke pusat-pusat perlindungan haiwan atau ke RSPCA Selangor.

“Saya juga ingin menegaskan bahawa garis panduan untuk menangani situasi ini akan dikeluarkan dalam masa dua minggu lagi untuk digunakan oleh Kerajaan Negeri Selangor,” ujar Ronnie Liu.

Garis panduan ini termasuklah mengeluarkan kompaun ke atas pemilik-pemilik yang tidak bertanggungjawab dan lalai dalam penjagaan haiwan peliharaan mereka seperti anjing dan haiwan-haiwan yang lain.

Selain daripada itu, garis panduan tersebut juga akan memastikan tiada lagi ‘pembunuhan’ kejam sebegini berlaku dan untuk mengelakkan penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa oleh pihak-pihak tertentu.

Tegas Ronnie, pembunuhan kejam anjing-anjing ini harus dilihat dari pandangan yang lebih serius agar kejadian yang mendukacitakan ini tidak berulang lagi.

Menurut laporan akhbar harian itu lagi, anjing-anjing di Ladang ini sukar dikawal dan bertindak ganas akibat lapar kerana tidak diberi makanan.

Seperti kita tahu ronnie liu ni lebih mengambil berat tentang anjing daripada manusia. teruk betul mereka ini..sampai isu ni pon nak politikkan, semasa pembunuhan datuk sosilawati dan rakan..mereka mengambil dasar berdiam diri tetapi apabila anjing yang mati mereka bersuara mcm beruk kena belacan sebab mereka boleh politikkan isu ini..ish ish teruk betul.



Anuar Bin Basiran Penggempur Nadi Rakyat



Selepas Solat Jumaat tadi satu kekecohan telah berlaku di Perkarangan Balai Polis Banting apabila sekumpulan Penyokong Hindraf yang terdiri dari kumpulan Samseng telah cuba mengugut pihak Polis kerana pembunuhan 9 EKOR ANJING Peguam Hindraf yang membunuh 4 orang dalam kejadian Ramadhan yang lalu. kalau ikut logik, mana lagi besar kesalahan? bunuh manusia ke bunuh anjing? jangan nk politik kan isu kecil ini. tolonglah makin meluat rasanya.

Mereka ini menyatakan mewakili kumpulan NGO Independent Living N Training Centre yang bernaung di bawah DAP melalui Peguam yang di tahan tersebut. Jelas ini merupakan badan NGO yang di biayai oleh peguam Pembunuh itu.

Ini lagi satu contoh yang mana kita dapat lihat bahawa mereka Hindraf DAP ini langsung tidak menghormati sensitiviti kita umat Islam dan golongan Manusia yang punya akal fikiran. Mereka lebih sanggup memperjuangkan nasib Anjing anjing yang mati itu daripada manusia yang terkorban dalam pembunuhan kejam itu malah di hari Jumaat yang mulia ini sewaktu kita umat Islam meraikan Hari penguhulu hari mereka bertindak mencabar kita Umat islam.

Orang Islam dan Melayu harus bertanyakan kepada diri anda semua, apakah kita sanggup memperjuangkan nasib Binatang lebih dari memperjuangkan ehsan nya seorang manusia itu? pada fikiran logik saya, mereka ini lakukan hanya untuk mempolitikkan isu ini untuk parti dan mengalihkan isu pembunuhan datuk sosilawati bersama rakan-rakannya. mereka tidak sedar kah bahawa peguam mereka ni terlibat dengan banyak kes pembunuhan manusia. saya rasa otak mereka lebih memandang berat kehidupan anjing daripada manusia.

salam semua, semasa blogwalking saya terjumpa video yang agak ngeri untuk di tengok, saya hendak tengok untuk kali kedua pon tidak sanggup, ngeri sangat bagi saya. Video ini tidak diketahui dari negara mana, tp tidak tahu lah kesalahan apakah yang dilakukan oleh mereka sampai kene seksa, dipukul, dibakar sehingga mati oleh orang ramai. Ini live kat tepi2 jalan jer dari apa yang saya dapat lihat dalam video ini. Macam mana la rasa datuk sosilawati dan rakan-rakan yang di bunuh oleh PEGUAM INDIA YANG SIAL INI. mungkin seperti video ini.

Kalau sesiapa yang tidak berani, jangan la tgk, sapa yang hati kental macam tembaga tu bole lah tgk video dibawah..selamat menonton dan nilaikan iya. klik link dibawah

Diseksa, Dipukul, Dibakar Sehingga Mati (VIDEO)

http://web7.bernama.com/bernama/newspic/bu/KL01_050608_ZETI_MEDIA.jpg

Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz (Baju Krim)


Daripada pengiktirafan daripada majalah yang beribu pejabat di New York, Global Finance, menamakan Gabenor Bank Negara (malaysia), Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz sebagai seorang daripada ketua bank pusat terbaik dunia sepanjang setahun lalu. Terdapat enam lagi ketua bank pusat yang dikatakan terbaik setanding Tan Sri Dr.Zeti. Terasa bangga malaysia tersenarai, tetapi masih ramai yang sibuk mengutuk negara sendiri. Sudah-sudah la.

Tan sri Dr. Zeti dan enam ketua bank pusat yang lain itu diberikan gred “A” dalam rencana tahunan terbitan majalah berkenaan yang bertajuk “Central Banker Report Card” bagi kejayaan dalam bidang seperti kawalan inflasi, sasaran pertumbuhan ekonomi, kestabilan mata wang dan pengurusan kadar faedah.

Gred berkenaan adalah antara A hingga F, dengan A yang tertinggi, manakala F terendah. Di mana Gred A menunjukkan prestasi cemerlang dan gred F pula kegagalan, demikian menurut Global Finance dalam satu kenyataan hari ini.

Ketua bank pusat yang lain yang menerima gred tertinggi ialah Ketua Bank Pusat Australia, Glenn Stevens; Stanley Fischer (Israel); Lee Seong-tae (Korea Selatan); Fai-Nan Perng (Taiwan); Durmus Yilmaz (Turki); dan Trichet (Kesatuan Eropah).

Majalah berkenaan mempunyai pembaca di 163 negara yang terdiri daripada pengamal kewangan syarikat-syarikat multinasional, dan mempunyai pejabat di London dan Milan, selain ibu pejabat di New York.


http://img221.imageshack.us/img221/289/malaysia502007pnews243pc6.jpg

(Ringgit Malaysia)

Baru-baru ini, produk-produk tiruan China telah menjadi perhatian di Korea. Beberapa media arus utama Korea telah mendedahkan proses pembuatan telur-telur tiruan di China, yang telah menggemparkan dan menyebabkan kerisauan sebahagian besar penduduk Republik Korea.

Pada 1-2 September lalu, Munhwa Broadcasting Corporation (MBC) menayangkan sebuah dokumentasi berjudul, “Hidup tanpa produk-produk buatan China.” Dalam program tersebut menggambarkan kehidupan tiga keluarga di Korea Selatan, AS, dan Jepun yang menolak menggunakan produk-produk buatan China. Tayangan ini juga berbicara mengenai telur-telur buatan yang maharajalela di China, acara ini telah menarik perhatian Republik Korea.

Bagaimana telur-telur tiruan itu dibuat?

’Putih telur’ dibuat dengan melarutkan sodium alginate dalam air. Larutan tersebut akan kelihatan seperti cair yang kental dan sukar membezakannya dengan putih telur yang sebenarnya.

’Kuning telur’ dibuat dengan memasukkan dalam suatu bekas dengan pigmen kuning dan mengabungkan cecair-cecair tersebut ke dalam larutan kalsium klorida. Akhirnya, ‘putih telur’ dan ‘kuning telur’ dibungkus ke dalam ‘kulit telur’ yang dibuat dari kalsium karbonat.

“Jika ditambahkan tepung kanji atau bubuk kuning telur pada ‘kuning telur’ tersebut, tekstur dari sebuah telur buatan setelah dimasak hampir sama dengan telur yang sebenarnya.

Berhati-hati la, ni telor pun boleh dibuat di makmal. (telor tiruan). China semua boleh buat….tgk gambar dibawah..bagaimana proses buat telur palsu ini.





http://4.bp.blogspot.com/_Hy079KABGsI/TAYfRMqPvZI/AAAAAAAAANI/RY-GKZLJGFA/s1600/1.jpg




Kos untuk membuat telur tiruan itu jauh lebih murah, hanya lebih kurang 0,55 yuan (0,07 dolar AS) untuk membuat lebih dari 2 butir telur, kurang dari sepersepuluh harga telur yang sebenarnya di pasaran (0,8 dolar AS.)

Bahan utama dalam telur-telur buatan tersebut adalah bahan tambahan makanan, getah damar, kanji, pengeras, dan pigmen-pigmen. Kandungan yang berlebihan atas bahan-bahan tersebut akan merosak perut dan menyebabkan gejala-gejala seperti kehilangan ingatan dan keterlambatan mental, dll.













bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark


Get your own Digital Clock

♥Klik Iklan ini♥