Namewee rasis aka si bodoh kontroversi

Posted by Email : kazax240@yahoo.com Sunday, September 5, 2010

Salam semua, pada sesiapa yang ingat dengan pemuda cina yang bernama Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Cheng yang dulu pernah mencetuskan kemarahan seluruh rakyat Malaysia yang mana dia pernah mengubah lirik lagu Negaraku kepada Negarakuku suatu ketika dahulu. dan dia pun pernah memohon maaf di atas kesalahannya yang terdahulu. tidak cukup dengan itu, dia juga menghina agama islam seperti laungan azan

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgTjaJDQCA6juoO-P9a9WnTpKn0MAqE9nEsNSIMowSB5lOw2-x7ROW5vNXHB_yyoAIeJxr_-t5Pcy-Iv_H8buJABikvtrBQaoDrs1hMzrxoPFDHNXqK1VpBYr3wawlfAQ_TcDJ6CcdPSwgl/s400/namewee2.JPG

Tetapi sekarang, Namewee aka budak cina sial ini sekali lagi menimbulkan kemarahan rakyat ekoran perbuatannya menghasilkan video clip yang boleh menyemarakkan api perkauman. Cari publisiti murahan dengan mengutuk islam dan mewujudkan isu perkauman. Selain itu, namewee dalam klip video terbaru dia berulang kali menunjuk isyarat lucah serta perkataan yang teruk. mungkin ini la didikan yang dia terima agaknya.

Klip video terbaru itu dipercayai bertujuan mengutuk seorang pengetua sekolah menengah di Kulaijaya yang dilaporkan mengeluarkan perkataan berbaur perkauman semasa perhimpunan sekolahnya pada 12 Ogos lalu.

KUANTAN: Permuafakan NGO Melayu Pahang Bersatu (MUAFAKAT) hari ini membuat laporan polis terhadap pemuda dari Muar Johor, Wee Meng Cheng atau lebih dikenali “Namewee” ekoran perbuatannya menghasilkan klip video yang boleh menyemarakkan api perkauman.

Laporan itu dibuat oleh Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS)Pahang, Wan Emril Nizam Wan Embong yang mewakili 15 NGO terbabit di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan di sini.

Namewee sebelum ini pernah mencetuskan kemarahan rakyat dengan klip videonya berjudul Negarakuku. Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, Wan Emril berkata apa yang dilakukan Namewee merupakan satu bentuk provokasi yang disengajakan selain jelas menunjukkan pemuda itu tidak insaf meskipun pernah memohon maaf atas kesalahannya mengubah lirik lagu Negaraku kepada Negarakuku suatu ketika dahulu.

“Jangan bagi muka kepada individu seperti ini kerana tindakannya itu jelas menimbulkan kemarahan serta keresahan di kalangan rakyat,” tegasnya.

Antara 15 NGO terbabit ialah GPMS Pahang; Wira Perkasa Pahang; Alumni Graduan Muda Pahang; Majlis Belia Daerah; Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris); Majlis Guru Pahang dan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida).

Di PUTRAJAYA, satu lagi laporan polis dibuat terhadap Namewee oleh pergerakan Wiranita Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya, berhubung video klip berbaur perkauman yang dihasilkan pemuda itu.

Ketuanya, Raihan Suleiman Pelastin berkata laporan polis dibuat setelah mendapati senikata lagu Negarakuku dalam laman web Youtube itu mempunyai unsur hasutan dan fitnah ketika beliau melayari laman web berkenaan di rumahnya dua hari lepas.

“Penyebaran video klip berbaur hasutan melalui laman web Youtube ini adalah terlalu bahaya kerana ia mudah meresap ke dalam jiwa golongan muda yang gemar mendengar muzik dan irama,” katanya kepada pemberita pada Selasa.

Sebelum ini, empat laporan polis telah dibuat di Muar, Johor terhadap Namewee berhubung klip video tersebut yang didakwa berunsur perkauman serta menggunakan perkataan tidak senonoh.–BERNAMA

Harap tindakan tegas perlu dikenakan pada budak mangkuk ini, jangan dimaafkan seperti kontroversi pertama dia. nanti makin naik kepala budak cina ini.


2 comments

  1. syamil Says:
  2. SMK...bukit selambau tu...sekolah aku...pengetua dia engku adnan

     
  3. teringat sekolah lame ker?hehe..jgn jadi mcm namewee bongok ni..nk ajar orang dengan mencarut..

     

Post a Comment

bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark


Get your own Digital Clock

♥Klik Iklan ini♥